Hírek
2019. Június 22. 17:00, szombat |
Bulvár
Forrás: mti - illusztráció: pixabay
Az okosgumik fejlesztésére koncentrál a jövőben a Bridgestone

Az okosgumik fejlesztésére koncentrál a jövőben a Bridgestone, amely nemcsak a flottakezelőknek, hanem a magánvásárlóknak is szeretne a közeljövőben adatokat közlő abroncsokat értékesíteni.
A világszinten piacvezető japán Bridgestone római központjában erről Emilio Tibero, a cég technológiai vezetője beszélt.
Elmondta, az okosgumik fejlesztésében az első lépés az úgynevezett RFID technológia bevezetése, amellyel azonosítható az adott gumiabroncs. A jövőben a társaság olyan jeladókat telepítene először elsősorban a kereskedelmi járművekre kínált abroncsokba, amelyek a guminyomáson kívül a gumi futófelületének állapotát is figyelik. Ezeket az adatokat felhasználva a gyártó tanácsokat és figyelmeztetéseket tud küldeni az ügyfeleknek. Az azonosíthatóság akár egyéni árak kialakítását is lehetővé teszi - jegyezte meg a szakember.
Emilio Tibero hozzátette: egy autómegosztó szolgáltatás esetében a flotta kezelése szempontjából elengedhetetlenül fontos adatokat oszthatnak meg a gumi használójával. Az adatgyűjtés a GDPR-elveknek megfelelően zajlik majd - jelezte.
Emilio Tiberio idézte legutóbbi kutatásukat, amely azt mutatja, hogy 2030-ra minden autóban lesz olyan okos technológia, amely adatokat közöl, 57 százalékuk lesz teljesen elektromos meghajtású, 22 százalékuk pedig önvezető funkcióval is rendelkezik majd.
A technológiai vezető elmondása szerint a cég éves szinten 800 millió dollárt fordít kutatás-fejlesztésre, ennek jelentős részét a jövő gumijának kialakítására fordítják.
Felméréseik szerint egyre nagyobb igény lesz a halkabb gumikra, mivel az autók száma folyamatosan emelkedik. Ezt az igényt szolgálja ki a gyártó új, Enliten technológiával készülő abroncsa is, amelynek a tesztek szerint 10 százalékkal könnyebb és 20 százalékkal kisebb a gördülési ellenállása a korábbi abroncsokénál. Az alacsonyabb ellenállás pedig alacsonyabb zajszintet, fogyasztást és ezzel a szén-dioxid-kibocsátás csökkenését is eredményezi.
Ezek érdekelhetnek még
2025. Február 23. 08:52, vasárnap | Bulvár
Vatikán: Ferenc pápa állapota továbbra is kritikus, légzési rohama volt
Ferenc pápa állapota továbbra is kritikus, nincsen túl a veszélyen, hosszabb asztmás légzési rohama volt - közölte a Szentszék szombat este.
2025. Február 22. 08:19, szombat | Bulvár
Kristály Medve díjat nyert Balogh Mirjána animációja a Berlinalén
A legjobb rövidfilmnek járó Kristály Medve díjat nyerte el Balogh Mirjána Wish You Were Ear című animációja péntek este a 75. Berlini Nemzetközi Filmfesztiválon - közölte a Nemzeti Filmintézet (NFI) az MTI-vel.
2025. Február 21. 08:14, péntek | Bulvár
Ferenc pápa klinikai állapota enyhe javulást mutat
Ferenc pápa klinikai állapota enyhe javulást mutat - közölte a Szentszék csütörtök este.
2025. Február 19. 07:37, szerda | Bulvár
Jókai 200 - Sulyok Tamás: Jókai a kultúra nagyja, nyelvünk mestere volt
Jókai Mór hűséges hazafi, megfontolt forradalmár volt, és a magyar kultúra nagyja, nyelvünk mestere, korszakos művek alkotója, aki az egész nemzet előtt nyitotta ki az irodalomszeretet kapuját