Hírek
2019. Február 03. 07:29, vasárnap |
Életmód
Forrás: mti
Egyre gyakoribb a zöld hályog
Egyre gyakoribb a zöld hályog (glaukóma), ami egy észrevétlenül kialakuló betegség, így esetében a szűrővizsgálat végzése kiemelten fontos
- hívta fel a figyelmet a Semmelweis Egyetem Szemészeti Klinikájának igazgatója az M1 aktuális csatornán szombaton.
Nagy Zoltán Zsolt azt mondta, 45-50 éves kor felett évente szükséges a szűrővizsgálat.
Elmondta: glaukóma esetén a szemnyomás megemelkedik, a szemgolyók keringése közötti egyensúly megbomlik. A betegség lassan alakul ki és legtöbbször nem okoz fájdalmat, így nagyjából tünetmentes. De ha a beteg látótérkiesést tapasztal, akkor visszafordíthatatlan állapotába fejlődött a kór - hangsúlyozta.
A zöld hályognak van egy ritkább változata is, a glaukómás roham, amely akkor alakul ki, ha a beteg szemnyomása az átlagosnak a háromszorosára emelkedik. Ez inkább az időseket érinti, nagy fájdalommal jár és helyrehozhatatlan károsodásokat okozhat a látóidegben - magyarázta Nagy Zoltán Zsolt.
A műsorban elhangzott, hogy a zöld hályog a vakság második leggyakoribb kialakulási oka.
Ezek érdekelhetnek még
2025. Január 18. 09:33, szombat | Életmód
Energiaügyi Minisztérium: 300 ezer fölé növeli a kisebb napelemes rendszerek számát a Napenergia plusz program
A december-januári véghajrában további majdnem 750 támogatási kérelem érkezett be a népszerű zöldenergia támogatásra.
2025. Január 17. 07:50, péntek | Életmód
Trump filmügyi nagykövetté nevezte ki Sylvester Stallone-t, Mel Gibsont és Jon Voight-ot
Donald Trump leendő elnök Hollywoodért felelős különleges megbízottá nevezte ki Sylvester Stallone, Mel Gibson és Jon Voight színész-rendezőket csütörtökön.
2025. Január 16. 08:13, csütörtök | Életmód
Joe Biden biztonsági kockázatok miatt betiltja a kínai és az orosz technológiák beépítését járművekbe
2025. Január 15. 07:54, szerda | Életmód
NMHH: közösségi média nélkül ma már szinte lehetetlen érvényesülni
Platformizálódott a magyar kommunikációs tér, így napjainkban nehezen érvényesülhetnek azok a piaci vagy közéleti szereplők, amelyek nincsenek jelen a közösségi médiában