Városlista
2025. május 17, szombat - Paszkál

Hírek

2012. Január 16. 13:19, hétfő | Belföld
Forrás: OrientPress Hírügynökség

Ellehetetlenülés szélén a betegszállítás

Ellehetetlenülés szélén a betegszállítás

Végképp ellehetetlenült a betegszállítók működése az év eleji drasztikus gázolajár-emelkedés hatására.

Ahhoz, hogy a szervezetek továbbra is zökkenőmentesen elláthassák feladatukat, a Mentők és Betegszállítók Országos Egyesülete újabb segítséget kért a NEFMI-től és a Gazdasági Minisztériumtól. Az MBOE bízik a minisztériumok támogatásában, a hiányzó anyagi források biztosítása nélkül ugyanis leállhat a betegszállítás.

Veszélybe kerül az OEP-finanszírozott betegszállítók működőképessége az év eleji drasztikus üzemanyagár emelkedése után, ezért a Mentők és Betegszállítók Országos Egyesülete ismét segítségért fordul a Nemzeti Erőforrás Minisztériumához és a Nemzetgazdasági Minisztériumhoz. Tavaly a szervezetek többletköltségei csak a gázolajár növekedése miatt 18 forinttal emelkedtek kilométer-teljesítményre vetítve. A NEFMI 2011-ben két alkalommal nyújtott támogatást a többletköltségek fedezésére, ám a kapott összegek csak 50 százalékban tudták fedezni a szervezetek tényleges kiadásait.

A hiányzó összegeket akkor a betegszállító szervezetek a gépjármű-amortizáció pótlására szánt pénzből és hitelekből fedezték, de ez hosszú távon nem folytatható. Hitelre sincs további lehetőség és a gépkocsik állapota is aggasztó – átlagos futásteljesítményük jelenleg 600 ezer kilométer körül van.

Az Egyesület számításai szerint a 2012. évi szükséges kompenzáció a tavalyi elmaradással együtt 800 millió forintra rúg. Mivel sem az idei büdzsé, sem a Költségvetési Törvény nem irányozza elő a többletköltségek fedezetét a betegszállítók számára, az MBOE ismét a NEFMI-hez fordult. Az Egyesület álláspontja szerint ugyanis hatékony és előremutató megoldás csak a minisztériumok szakmai támogatásával és a szükséges anyagi források biztosításával születhet. A szervezet ennek hiányában a kilométer-teljesítmények csökkentésében lát alternatív lehetőséget, ehhez azonban jogszabályi környezetet kellene módosítani. Mindezek nélkül a jelenlegi gázolajárak és a rendelkezésre álló pénzügyi források alapján egyértelműen zavarok és fennakadások prognosztizálhatók a szolgáltatásban. Ez pedig végső soron a betegszállító szervezetek működésének teljes ellehetetlenüléséhez vezethet.

OrientPress Hírügynökség

Ezek érdekelhetnek még

2025. Május 16. 09:10, péntek | Belföld

Szijjártó Péter: százmilliárd forintos budapesti beruházást jelentett be a BYD

Mintegy százmilliárd forint értékű beruházást jelentett be a BYD kínai autógyártó, amelynek keretében a cég a magyar fővárosba telepíti az európai vállalati és fejlesztési központját

2025. Május 16. 09:08, péntek | Belföld

Czomba Sándor: elérhető a 85 százalékos foglalkoztatási arány

Magyarország elérheti a 85 százalékos foglalkoztatási arányt 2030-ra - mondta Czomba Sándor csütörtökön Budapesten, a WHC Csoport és az Oeconomus Gazdaságkutató Alapítvány konferenciáján.

2025. Május 16. 09:04, péntek | Belföld

Orbán Viktor: a jövő autóit is Magyarországon fogják gyártani

A BYD gyárral kötött mostani megállapodás azt jelenti, hogy a jövő autóit is Magyarországon fogják gyártani

2025. Május 15. 07:11, csütörtök | Belföld

Közös éleslövészetet tartanak a Magyar Honvédség területvédelmi ezredeinek katonái és az Ohiói Nemzeti Gárda Bakonykútiban

Közös éleslövészetet tartanak a Magyar Honvédség négy területvédelmi ezredének kijelölt tartalékos katonái és az Ohiói Nemzeti Gárda a Fejér vármegyei Bakonykútiban található lőtéren, a gyakorlat a Valiant Panther 2025 nevet viseli