Hírek
2019. November 11. 08:44, hétfő |
Életmód
Forrás: mti - illusztráció: pixabay
Fontos az örökölt érzelmi gazdagság továbbvitele
Fontos, hogy a szülőktől, nagyszülőktől örökölt érzelmi gazdagságot továbbvigyük, az, hogy van múltunk, azt jelenti, lesz jövőnk - mondta Kalamár Hajnalka klinikai szakpszichológus az M1 csatorna vasárnap esti műsorában.
A szakértőt azzal kapcsolatban kérdezték, hogy egyre többen foglalkoznak a családi múlttal, a generációkon átívelő viselkedésminták továbbadásával, a negatív minták felismerésével.
Megjegyezte: nemcsak vonásaink, hanem érzelmi reakcióink is hasonlítanak a szüleinkére.
A szüleink viselkedése - egy konfliktushelyzet kezelése, válaszadás egy érzelmileg telített szituációra - automatikusan lemásolódik. Nem is tudjuk, hogy mit visszünk magunkkal, miközben hasonló helyzetben a viselkedést automatikusan reprodukáljuk - jegyezte meg.
A legtöbbször a generációkon átívelő viselkedésminták kapcsán a negatívumokat emelik ki, a mintákat, amelyeket el kellene felejteni a pozitív változás érdekében. Ugyanakkor legalább ilyen fontos a régi, jó minták tudatos továbbvitele - mondta klinikai szakpszichológus.
Ezek érdekelhetnek még
2025. Január 18. 09:33, szombat | Életmód
Energiaügyi Minisztérium: 300 ezer fölé növeli a kisebb napelemes rendszerek számát a Napenergia plusz program
A december-januári véghajrában további majdnem 750 támogatási kérelem érkezett be a népszerű zöldenergia támogatásra.
2025. Január 17. 07:50, péntek | Életmód
Trump filmügyi nagykövetté nevezte ki Sylvester Stallone-t, Mel Gibsont és Jon Voight-ot
Donald Trump leendő elnök Hollywoodért felelős különleges megbízottá nevezte ki Sylvester Stallone, Mel Gibson és Jon Voight színész-rendezőket csütörtökön.
2025. Január 16. 08:13, csütörtök | Életmód
Joe Biden biztonsági kockázatok miatt betiltja a kínai és az orosz technológiák beépítését járművekbe
2025. Január 15. 07:54, szerda | Életmód
NMHH: közösségi média nélkül ma már szinte lehetetlen érvényesülni
Platformizálódott a magyar kommunikációs tér, így napjainkban nehezen érvényesülhetnek azok a piaci vagy közéleti szereplők, amelyek nincsenek jelen a közösségi médiában