Hírek
2011. Október 11. 07:25, kedd |
Belföld
Forrás: OrintPress
Kevesebb a kamionos baleset az előzési tilalom bevezetése óta
A januárban bevezetett kamionos előzési tilalom kedvező hatásai egyértelműen kimutathatók a baleseti adatokban.
2011 első nyolc hónapjában mind a tehergépjárművek részvételével bekövetkezett, mind a tehergépjármű által okozott balesetek száma jelentős mértékben csökkent a megelőző évhez képest.
A Nemzeti Fejlesztési Minisztérium előterjesztése nyomán megszületett kormánydöntés alapján 2011. január elsejétől a 7500 kg-ot meghaladó megengedett legnagyobb össztömegű tehergépkocsikkal és vontatókkal (ezek járműszerelvényeivel) az azonos irányban két forgalmi sávval rendelkező magyarországi autópálya- és autóútszakaszokon reggel 6 és este 22 óra között előzni tilos. A KRESZ rendelkezése a közlekedés megkönnyítését és biztonságosabbá tételét szolgálja. Bevezetésétől a Kormány azt várta, hogy a gyorsforgalmi utakon csökkennek az eljutási idők, nő a haladási sebesség az előzősávban, és mérséklődnek a baleseti kockázatok.
Tavaly január és augusztus között 125 személysérüléses baleset történt tehergépkocsi részvételével, ebből 59-et a tehergépkocsi vezetője okozott. Az idei adatok sokkal kedvezőbbek: az első nyolc hónapban 93 - 2010 azonos időszakához képest 25,6 százalékkal kevesebb - olyan személysérüléses baleset történt, amelyben tehergépkocsi is érintett volt. Ebből 49 esetben a tehergépjármű okozta a balesetet, ami az előző évi adatokhoz képest csaknem 17 százalékos csökkenést jelent.
Az eredményekben komoly szerepe volt annak is, hogy az országos rendőrfőkapitány nyáron a turisztikai idényhez kapcsolódó rendőri feladatokon túlmenően elrendelte a tehergépjárművek, autóbuszok vezetőinek vezetési- és pihenőidejére vonatkozó előírások megtartásának kiemelt számonkérését. A fokozottabb ellenőrzést a területi és helyi szervek elsősorban a késő esti és a hajnali órákra koncentrálva hajtották végre június közepe és augusztus vége között.
A tehergépjárművek az időjárási viszonyoktól függetlenül az egyik legkomolyabb baleseti veszélyforrást jelentik a közutakon. Közlekedésük kockázata meghaladja az egyéb járművekét, a kamionokhoz képest a közúti közlekedés más résztvevői lényegesen védtelenebbek. A nehéz tehergépjárművek előzési manőverei a járművek nagy tömege, az előző és előzött jármű többnyire alacsony sebességkülönbsége miatt kiemelten veszélyesek. A balesetek során nagyobb mértékben rongálódnak a járművek, így a bekövetkező személyi sérülések is jellemzően súlyosabbak.
A szaktárca az előzési tilalom forgalmi és közlekedésbiztonsági hatásait a szezonális eltérések figyelembe vétele érdekében a bevezetést követő egy teljes év letelte után részletesen elemzi majd - tudatta a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium és az Országos Rendőr-főkapitányság.
OrientPress Hírügynökség
Ezek érdekelhetnek még
2025. Május 06. 07:40, kedd | Belföld
NAV: május 20-áig kell elfogadni vagy módosítani az adóhivatal által készített bevallási tervezeteket
Május 20-áig kell elfogadni vagy módosítani a NAV által készített bevallási tervezeteket, akinek fizetendő szja-ja maradt, 500 ezer forintig automatikus részletfizetést kap, ha ezt jelzi a tervezetben
2025. Május 06. 07:39, kedd | Belföld
Logisztikai szövetség: Magyarország gyűjtő-elosztó központtá lépett elő az európai logisztikai hálózatban
2025. Május 06. 07:37, kedd | Belföld
Érettségi - Több mint 80 ezren kezdték meg a vizsgát magyar nyelv és irodalomból
Magyar nyelv és irodalomból középszinten 1140 helyszínen 77 972, emelt szinten 61 helyszínen 2278 vizsgázó tesz érettségit - tudatta az Oktatási Hivatal hétfőn a honlapján.
2025. Május 04. 08:59, vasárnap | Belföld
Koncz Zsófia: 2026-tól félmillió, 2029-től egymillió édesanyának nem kell személyi jövedelemadót fizetnie Magyarországon
Jövőre félmillió, 2029-től pedig már egymillió édesanyának nem kell személyi jövedelemadót fizetnie Magyarországon - mondta a Kulturális és Innovációs Minisztérium családokért felelős államtitkára szombaton a Facebook-oldalán.