Hírek
2022. Január 27. 08:01, csütörtök |
Bulvár
Forrás: mti - illusztráció: pixabay
Kiderült, hogy mi a legértékesebb márka a világon
Az Apple már a második egymást követő évben lett a legértékesebb márka a világon a brit Brand Finance piackutató és üzleti tanácsadó vállalat 2022-es Global 500 ranglistája alapján.
A lista összeállítói szerint az Apple márkaértéke 355,1 milliárd dollár, ami 35 százalékos emelkedés az egy évvel korábbihoz képest.
Továbbra is a második az Amazon.co, amelynek a márkaértéke 38 százalékkal, 350,3 milliárd dollárra emelkedett. A képzeletbeli dobogó harmadik helyén sem történt változás, maradt a Google, amelynek a márkaértéke 38 százalékkal, 263,4 milliárd dollárra nőtt.
A negyedik helyen a Microsoft áll (184 milliárd dollár, +31 százalék, az ötödik pedig az Egyesült Államok és a világ legnagyobb kiskereskedelmi lánca, a Walmart (112 milliárd dollár, +20,5 százalék), amely az egy évvel korábbi hatodik helyről jött föl.
Az ötödikről a hatodik helyre csúszott vissza a Samsung, amelynek a márkaértéke 93,18 milliárd dollárról 111,91 milliárd dollárra emelkedett.
A hetedik és a nyolcadik helyen nem történt változás: a hetedik a Facebook 101,20 milliárd dolláros márkaértékkel az egy évvel korábbi 81,47 milliárd dollár után, a nyolcadik pedig a kínai ipari és kereskedelmi bank (ICBC), márkaértéke 72,78 milliárd dollárról 75,11 milliárd dollárra emelkedett.
A kilencedik helyre rukkolt előre a Huawei az egy évvel korábbi 15. helyről, márkaértéke 55,39 milliárd dollárról 71,23 milliárd dollárra nőtt.
A listán a tizedik a tavalyi kilencedik Verizon, amelynek a márkaértéke 68,89 milliárd dollárról 69,63 milliárd dollárra emelkedett.
A tízes listán hét amerikai, két kínai és egy dél-koreai cég szerepel.
Az 500-as listán az első európai cég a Mercedes-Benz, a járműgyártó a 15. helyre csúszott vissza az egy évvel korábbi 13. helyről, márkaértéke 58,22 milliárd dollárról 60,76 milliárd dollárra emelkedett. A második európai cég a listán a 23. helyről a 17. helyre feljövő ugyancsak német Deutsche Telekom, amelynek a márkaértéke 51,10 milliárd dollárról 60,19 milliárd dollárra változott.
A világ leggyorsabban növekvő márkáinak rangsorában a kínai TikTok végzett az első helyen: becsült értéke több mint háromszorosára nőtt a tavalyi évhez képest, 18,7 milliárd dollárról 59 milliárd dollárra, amivel azonnal a 18. helyre került a legértékesebbek márkák világranglistáján.
Az 500-as listán szereplő cégek teljes márkaértékének több mint a kétharmada két országhoz köthető, az Egyesült Államok részesedése 48,64 százalék (3900 milliárd dollár), Kínáé pedig 19,31 százalék (1600 milliárd dollár).
Ezek érdekelhetnek még
2025. Január 17. 08:01, péntek | Bulvár
Ferenc pápa elesett a Szent Márta-házban
Ferenc pápa a csütörtök reggeli órákban elesett a lakóhelyeként szolgáló Szent Márta-házban, jobb alkarján zúzódást szenvedett - közölte a szentszéki sajtóközpont.
2025. Január 17. 07:52, péntek | Bulvár
Jövő generációs modellekkel venne lendületet a BMW
2025. Január 16. 08:12, csütörtök | Bulvár
Dunai hajóbaleset - Elfogultság miatt meg kell ismételni az elsőfokú eljárást a a Hableány balesete ügyében
A bíró elfogultsága miatt új elsőfokú büntetőper lefolytatására utasított a Hableány kishajó dunai katasztrófája ügyében a másodfokon eljáró Fővárosi Törvényszék - tudatta a bíróság sajtóosztálya közleményben szerdán.
2025. Január 13. 09:18, hétfő | Bulvár
Halálos dózisú kálium-kloridot kapott egy beteg az ápolótól
12 év 6 hónap szabadságvesztést kapott egy ápoló, aki a kórházban halálos dózisú kálium-kloridot fecskendezett egy betegbe. A férfi a fecskendőkhöz hozzá sem nyúlhatott volna.