Hírek
2011. November 10. 07:24, csütörtök |
Belföld
Forrás: mno.hu/MTI
Mégsem olyan jó, ha kevés a só?
A sóbevitel csökkentésének általánosan pozitív egészségügyi következményét kérdőjelezi meg az a metaelemzés, amelynek szerzői 167 korábbi tanulmány adatait tekintették át.
Az American Journal of Hypertension című folyóiratban szerdán közzétett elemzésben úgy találták, hogy a sóbevitel visszafogása csökkentette ugyan a normál és magas vérnyomású emberek esetében a mért értékeket, ám ezzel egyidejűleg növelte bizonyos hormonok és más vegyületek mennyiségét, aminek káros hatása lehet a szív egészségére.
Niels Graudal kutatásvezető, a Koppenhágai Egyetemi Kórház munkatársa szerint a nátriumbevitel csökkentése igazoltan csökkenti a vérnyomást, ám nincs bizonyíték arra, hogy a teljes népességre vonatkoztatva összességében előnyös hatása lenne.
Ezek érdekelhetnek még
2026. Június 10. 09:00, szerda | Belföld
Magyar Péter: történelmi jelentőségű törvénycsomagot nyújtottak be az Országgyűlésnek
2026. Június 10. 06:55, szerda | Belföld
OGY - Benyújtotta a kormány az európai uniós források hazahozatalához szükséges törvényjavaslatot
Benyújtotta a kormány az európai uniós forrásokhoz való hozzáférés érdekében szükséges egyes törvények módosításáról szóló javaslatot kedden este.
2026. Június 09. 16:00, kedd | Belföld
Kapitány István teljes miniszteri fizetését a Magyar Koraszülött és Újszülött Mentőalapítványnak ajánlja fel
Kapitány István a teljes miniszteri fizetését a Magyar Koraszülött és Újszülött Mentőalapítványnak ajánlja fel. A gazdasági és energetikai miniszter ezt hétfő este jelentette be a Facebook-oldalán.
2026. Június 09. 15:00, kedd | Belföld
Vitézy Dávid: újra elérhető a Vonatinfo webes felülete
Újra elérhető a teljesen nyilvános, regisztrációhoz nem kötött Vonatinfo - közölte Vitézy Dávid, közlekedési és beruházási miniszter a Facebook-oldalán hétfőn.
