Hírek
2017. Szeptember 07. 07:25, csütörtök |
Belföld
Forrás: mti
Szeptember közepén indul a nemzeti tengelysúlymérő rendszer

A nemzeti tengelysúlymérő rendszer (tsm) célja, hogy minden korábbi eljáráshoz képest eredményesebben, akár megállítás nélkül segítsen kiszűrni a szabálysértőket.
A közlekedésbiztonság javítását, a nemzeti útvagyon védelmét és a fuvarozók versenyegyenlőségét elősegítő nemzeti tengelysúlymérő rendszer (tsm-rendszer) objektív felelősség elve alapján funkcionáló automatikus üzemmódja szeptember 19-én indul - közölte a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium (NFM) szerdán.
A tárca felhívta a figyelmet: a túlterhelt járművek fokozott baleseti kockázatot jelentenek, és hatványozottan nagyobb mértékben amortizálják az utakat. A szabályellenesen túlterhelt fuvarozók jogtalan versenyelőnyre tesznek szert a jogkövető vállalkozásokkal szemben.
A nemzeti tengelysúlymérő rendszer (tsm) célja, hogy minden korábbi eljáráshoz képest eredményesebben, akár megállítás nélkül segítsen kiszűrni a szabálysértőket. Bevezetése újabb kötelezettséggel nem jár az érintett vállalkozások számára, az ellenőrzési hatékonyság azonban az eddigi 2 százalékról 50 százalék fölé nő - hangsúlyozta az NFM.
A közlemény szerint az elmúlt hónapokban az ország 89 pontján alakítottak ki mérőhelyeket. A mérési pontokon telepített, útba süllyesztett érzékelők a járművek tengelyterhelését és össztömegét mozgás közben képesek meghatározni.
Az útburkolati munkák során az érintett útszakasz állapotától függően az út kopórétegének cseréje mellett sok helyen szükség volt a mélyebb rétegek megerősítésére is. A kivitelezők ezután süllyesztették be a mérőeszközöket az úttestbe, szerelték be a kamerákat és a kiegészítő berendezéseket. A munkálatok egy kivétellel mindenhol befejeződtek, a közlekedőknek csak az ácsi helyszínen kell még egy-két napig tartó forgalomkorlátozásra számítaniuk szeptember végén.
A tsm előszűrő funkcióval március 31-én kezdett működni. Azóta a mért adatok alapján kiterelik a forgalomból a túlterhelt járműveket, és a bírságot újabb, mobileszközös mérés után a helyszínen kiszabják a közúti ellenőrök.
A rendszernek a bírságolást a jármű megállítása nélkül is lehetővé tévő, az objektív felelősség elve alapján működő ága szeptember 19-én indul el. A mérőhelyek - hitelesítésük ütemében - az év végéig fokozatosan kapcsolódnak be a rendszerbe. A felkészülési időszakban bírsághatározatokat nem, csak figyelmeztető határozatot küldenek a szabályszegő jármű üzembentartójának - közölte az NFM.
Ezek érdekelhetnek még
2025. Szeptember 16. 07:48, kedd | Belföld
Szijjártó Péter: Magyarország minden támadás ellenére felgyorsítja a Paks II. atomerőmű építését
Magyarország minden támadás, minden akadályozási kísérlet ellenére felgyorsítja a paksi bővítést, így a következő évtized elejére működésbe is léphetnek az új atomerőművi blokkok -
2025. Szeptember 16. 07:48, kedd | Belföld
Balatoni Katalin: a magyar oktatásban a diákok óraterhelése nem haladja meg az OECD-átlagot
A magyar oktatásban a diákok óraterhelése nem haladja meg az OECD-átlagot, azonban abban biztosak lehetünk, hogy a tudásuk így is nemzetközi szinten kiemelkedő
2025. Szeptember 16. 07:43, kedd | Belföld
MABISZ: idén is milliárdos károk, jelentős pusztítás a viharszezon országos mérlege
2025. Szeptember 16. 07:41, kedd | Belföld
Orbán Viktor szerint a barbarizmus vert gyökeret Svédországban
Barbarizmus vert gyökeret Európa egyik legnagyobb nemzetének hazájában, Svédországban a hagyományos értékek elhagyása, a józan ész mellőzése és a gyenge kormányzás következtében - írta Orbán Viktor az X-en hétfőn.