Hírek
2015. Szeptember 23. 06:53, szerda |
Külföld
Forrás: MTI
VW-botrány - Die Welt: Berlin és Brüsszel is tudott manipulációról

A német kormány és az Európai Bizottság is régóta tudja, hogy az autógyártók rendelkeznek a károsanyag-kibocsátás manipulációjára szolgáló technológiával, és alkalmazzák is azt - írta kedden online kiadásában a Die Welt.
A német lap szerint a közlekedési minisztérium az ellenzéki Zöldek parlamenti (Bundestag) frakciójának írásbeli kérdésére adott, július 28-i keltezésű válaszában azt írta: egyetértenek az Európai Bizottsággal abban, hogy még nem sikerült teljes mértékben megvalósítani a károsanyag-kibocsátási értékek manipulációjára szolgáló berendezések alkalmazásának kiküszöbölését célzó koncepciót.
Ez magyarul azt jelenti, a tárca előtt ismert, hogy létezik a szakmában ciklusfelismerőnek nevezett technológia, amelynek segítségével csökkenthető a kocsik károsanyag-kibocsátása a környezetvédelmi teszteken, és az autógyártók élnek is ezzel a lehetőséggel.
A minisztérium válaszában az is olvasható, hogy a kormány támogatja az uniós előírások rendszerének továbbfejlesztését, különösen azokat a szabályalkotási törekvéseket, amelyek a gépjárművek "tényleges kibocsátásának" további csökkentésére irányulnak.
Ez pedig azt jelenti: a kormány pontosan tudja, hogy eddig nem sikerült megoldást találni a manipuláció felismerésére, és arra, hogy a gyártók ne csaljanak.
A Zöldek írásbeli kérdése nem meghatározott cégre vagy motortípusra vonatkozott, hanem az autóiparral összefüggésben felmerült több különböző problémára, köztük arra a technológiára, amelynek révén automatikusan csökken egy kocsi károsanyag-kibocsátása a vizsgálatokon.
A Volkswagen ellen éppen egy ilyen eljárás alkalmazása miatt indult eljárás az Egyesült Államokban. A környezetvédelmi hatóság (EPA) azzal vádolta meg a legnagyobb európai autógyártó vállalatot, hogy olyan szoftvert telepített 482 ezer dízelüzemű járműbe, amelynek segítségével kijátszhatók a károsanyag-kibocsátásra vonatkozó amerikai előírások. Ezek a típusok közúton a megengedettet akár 40-szer meghaladó mértékben bocsátanak ki nitrogén oxidokat.
Az amerikai tisztalevegő-törvény értelmében az előírásokat megsértő gyártó gépkocsinként 37 500 dollár büntetéssel is sújtható, így a Volkswagenre kiszabható bírság elérheti a 18 milliárd dollárt.
Ezek érdekelhetnek még
2025. Február 23. 08:53, vasárnap | Külföld
Négy év további harcot ígért Donald Trump a CPAC záró szónokaként
Négy év további harcot ígért Donald Trump elnök az amerikai konzervatívok éves konferenciája, a CPAC záró szónokaként szombaton.
2025. Február 22. 08:17, szombat | Külföld
Donald Trump: Zelenszkijre nincs igazán szükség az ukrajnai háború lezárását célzó tárgyalásokon
Volodimir Zelenszkij ukrán elnökre nincs igazán szükség az ukrajnai háború lezárását célzó tárgyalásokon -
2025. Február 19. 07:36, szerda | Külföld
Kreml: Vlagyimir Putyin kész tárgyalni Volodimir Zelenszkijjel
Vlagyimir Putyin orosz elnök kész tárgyalni ukrán hivatali partnerével, Zelenszkijjel is, de utóbbi legitimitása hivatali idejének lejárta miatt megkérdőjelezhető - jelentette ki Dmitrij Peszkov, a Kreml szóvivője újságíróknak.
2025. Február 18. 08:02, kedd | Külföld
Ukrán elnök: Ukrajnát nem hívták meg a szaúdi orosz-amerikai tárgyalásokra, ezért nem fogadja el az eredményét
Ukrajna nem tudott róla, így nem is vesz részt a valószínűleg Szaúd-Arábiában megrendezendő amerikai-orosz tárgyalásokon, és nem ismer el semmilyen megállapodást Ukrajnáról Kijev részvétele nélkül